Dacă ești în căutarea unui designer de interior cu care să lucrezi, probabil ai observat că pe piață există numeroase tipuri de servicii. Unele studiouri oferă doar proiectul de design interior „pe hârtie”, în timp ce altele includ și servicii de implementare, până la echipe ce se ocupă de execuția completă a proiectului, la cheie. Evident, există o diferență semnificativă de preț între un simplu proiect și o locuință livrată la cheie. Așadar, De ce să nu îți implementezi singur proiectul de design interior? Merită acest serviciu și este potrivit pentru tine?
La Next Interior, suntem unul dintre primele studiouri de design interior din București care a oferit un serviciu complet de implementare, la cheie. Cercetarile de piață ne-au arătat că serviciul nostru este unul dintre cele mai complexe și cuprinzătoare disponibile. Practic, îți predăm locuința exact așa cum ai văzut-o în randări, cu efort minim din partea ta.
Pentru că implementarea unui proiect de design interior este un proces complex, hai să luăm un exemplu concret: amenajarea unui apartament de 3 camere dintr-un bloc nou. Acest apartament avea finisajele realizate – băi complet finisate, parchet montat, instalațiile electrice și sanitare trase, pereți vopsiți în alb. Cu alte cuvinte, nu a fost nevoie de renovări majore. Dacă ar fi fost cazul unei renovări, procesul ar fi fost și mai complex (dar despre asta, într-un articol viitor!).

Imagine din apartament, înainte să începem proiectul
Etapele implementării unui proiect de design interior la cheie
Realizăm proiectul de design interior
Clienta noastră și-a dorit un stil contemporan-clasic, elegant, în culori neutre, iar bugetul stabilit a fost de 55.000 de euro. Am parcurs primele trei etape ale proiectului de design interior “pe hârtie” (dacă vrei detalii despre aceste etape, le găsești aici). Asta înseamnă că, înainte de implementare, știam exact cum va arăta locuința și ce obiecte vor fi incluse.


Așa arătu 2 dintre randările prezentate în cadrul proiectului
Obținem ofertele finale de preț
Implementarea începe cu obținerea ofertelor ferme pentru produsele realizate la comandă și diverse servicii. În cadrul proiectului nostru de design interior, primești o listă de cumpărături cu toate obiectele incluse în amenajare. Unele pot fi achiziționate direct de la furnizori, însă altele se realizează la comandă. De exemplu:
-
Paturi pe comandă: Am mers în showroom-ul Tandem pentru a alege stofele. Dacă ai timp, poți merge cu noi, dar dacă programul tău e prea încărcat, ne ocupăm noi.

- Perdele și draperii: La fel ca la paturi, trebuie alese materialele din showroom-ul colaboratorilor noștri, Decora Design, pentru a avea o ofertă de preț corectă.

- Mobilier pe comandă: Poate cea mai importantă categorie dintr-un proiect de design interior este mobilierul pe comandă, acesta fiind elementul ce ne ajută să personalizăm într-adevăr spațiul pe nevoile tale. De-a lungul anilor, am lucrat cu numeroși producători de mobilier la comandă și am concluzionat că, pentru a ne asigura că proiectul este executat exact așa cum a fost gândit de noi, la timp și în bugetul pe care l-am agreat, este necesar să preluăm noi realizarea acestuia. Așa că echipa Next Interior s-a extins și în producția de mobilier, deci noi vom realiza și ne vom asuma proiectul în totalitate. Vei primi o ofertă fermă de preț pentru mobilier, așa cum a fost propus el în schițele noastre tehnice. Odată agreată oferta, vom veni la locație pentru a lua măsurătorile finale, de execuție, și pentru a ne uita împreună pe paletare cu materialele propuse. Aici vom realiza inclusiv mostre de MDF vopsit, pentru a putea vedea cum arată culorile alese pe o suprafață mai mare decât în paletar.

- Diverse servicii: Cu siguranță, în proiectul de design vom alege să vopsim anumiți pereți cu vopsea lavabilă sau decorativă, să folosim tapet sau profile decorative. În cadrul acestui proiect, am avut profile decorative și vopsea lavabilă și acesta este momentul în care cerem o ofertă fermă de preț atât pentru materiale, cât și pentru manoperă. De asemenea, în cadrul proiectului vom avea nevoie de o echipă care să monteze și să pună pe poziție mobilierul de serie, care să monteze corpurile de iluminat și să racordeze electrocasnicele. Vom cere ofertă de preț și pentru aceste servicii.
Implementarea propriu-zisă
Acum că avem toate ofertele de preț, trecem mai departe la etapa finală, implementarea propriu-zisă.
Dacă alegi să implementezi singur proiectul, va trebui să plasezi comenzi către peste 20 de furnizori și să te asiguri că toate obiectele ajung la timp. Și aici vine partea „distractivă” – firmele de curierat nu prea sunt fane ale planificării. De multe ori, te trezești cu un apel: „Bună ziua, am ajuns la locație. Puteți veni să ridicați coletul?”. Și tu, dacă ești la birou sau în mijlocul unei ședințe, ce faci? Dacă nu ești la locație, curierul pleacă. În plus, unele firme de curierat lasă obiectele în fața blocului sau a curții, așa că va fi responsabilitatea ta să le cari în interior. Noi ne ocupăm de toate aceste aspecte. Plasăm comenzile, gestionăm livrările și ne asigurăm că totul ajunge la timp și în siguranță. Iar dacă unele obiecte vin cu defecte, sau comenzile trimise sunt greșite, tot noi ne ocupăm să rezolvăm problemele.
Odata plasate comenzile, încep lucrările efective. Aici intervin mai multe echipe.
- În prima etapă, echipa de zugravi aplică vopseaua lavabilă și montează profilele decorative. Deși vei avea schite tehnice care vor indica codurile de culoare și pozițiile profilelor, este important să oferi echipei instrucțiuni detaliate pentru a evita eventualele erori de interpretare ale schițelor.

- Următoarea echipă este cea de perdele și draperii, care va veni pentru măsurători finale
- După aceea, începe montajul mobilierului la comandă, care se realizează pe parcursul mai multor săptămâni, în etape.

- După finalizarea mobilierului, planificăm și supraveghem montajul corpurilor de iluminat și al mobilierului de serie.

- Urmează racordările electrocasnicelor, cum ar fi conectarea chiuvetei din bucătărie, mașinii de spălat vase, mașinii de spălat rufe și racordarea hotei la evacuare, precum și montarea televizoarelor pe perete. Aceste operatiuni sunt realizate de specialiști diferiți, deci vor necesita vizite separate.
- Apoi vine momentul să facem retușuri la pereți. Oricât de grijulii ar fi montatorii, în timpul montajelor se întampla să mai fie zgâriați anumiți pereți, deci sunt necesare retușuri.
- Odată ce aceste lucrări sunt finalizate, programăm curățenia generală cu o echipă dedicată.
- La final, echipa de perdele și draperii instalează sinele și agăță materialele la fereastră.
- Aranajam decoratiunile si ne asiguram ca totul este în ordine. Și gata! Îți predăm casa la cheie, exact așa cum ai vazut-o în randări, tu trebuie doar să vii cu bagajele tale și să te muți.


Pentru apartamentul prezentat, întregul proces a durat aproximativ 3-4 luni. Și îți spun din experiență că orice ofertă care promite un termen mai scurt nu este realistă. Durata este determinată în principal de execuția mobilierului la comandă, care presupune proiectarea acestuia după măsurătorile finale, comandarea materialelor, transportul lor la locație și montaj. De asemenea, termenul de livrare depinde și de disponibilitatea produselor de la furnizori. Uneori, pentru a găsi produse care să se potrivească nevoilor tale, să se încadreze în buget și să se potriveasca in amenajare, va fi necesar să alegem articole cu un termen de livrare mai lung. Mai mult, după declanșarea războiului din Ucraina, care a afectat grav piața materiei prime lemnoase și nu numai, furnizorii nu mai păstrează produsele pe stoc, ceea ce poate duce la termene de livrare mai lungi.

Concluzie: Pentru cine este acest serviciu?
Credem că acest serviciu poate să îți ușureze semnificativ viața, fiind util în special în anumite situații:
- Dacă ai un program extrem de încărcat și un job solicitant care nu îți oferă prea multă flexibilitate. În acest caz, nu vei putea să te deplasezi spontan pentru a primi o canapea, de exemplu, într-o zi de muncă, doar pentru că te-a sunat curierul.
- Dacă planificarea și managementul de proiect nu sunt punctele tale forte. Implementarea unui proiect presupune coordonarea multor specialiști. Dacă nu vrei ca lucrările să întârzie sau să fie făcute într-o ordine greșită, vei avea nevoie de abilități de project management.
- Dacă vrei ca amenajarea să iasa exact ca în randări. Implementarea este momentul în care va trebui să iei multe decizii despre materiale și culori – de exemplu, ce stofă să aleagi pentru pat sau canapea sau ce materiale să folosesti la mobilierul pe comandă. Împreună, putem face aceste alegeri pentru a respecta întocmai randările.
- Dacă nu ești o persoană tehnică și comunicarea cu meșterii te stresează. Chiar dacă ai un proiect complet de design interior, va trebui să oferi detalii suplimentare meșterilor. Dacă nu vorbiți aceeași limbă, există riscul să apară greșeli, iar asta se va traduce în termene depasite și buget extra.
- Dacă nu cunoști specialiști de încredere. Alegând să faci implementarea cu noi, vei lucra cu echipe de profesioniști experimentați, de la zugravi, la instalatori, montatori de mobilă și electricieni. Dacă nu vrei să îți lași obiectele noi pe mâna unor persoane necunoscute, acest serviciu îți garantează echipe de încredere, cu care colaborăm de mult timp.

La ce să fii atent când alegi un serviciu de implementare?
Serviciile oferite de studiourile de design interior variaza foarte mult, de aceea trebuie să ai grijă atunci când alegi echipa cu care vei lucra. De exemplu, unele firme se concentreaza doar pe plasarea comenzilor, dar nu includ și gestionarea livrărilor sau supravegherea montajelor. Asigură-te că echipa pe care o alegi îți va oferi exact gradul de asistență de care vei avea nevoie. Pentru a avea o experiență cât mai clară și fără surprize, este important să analizezi în detaliu ceea ce include fiecare ofertă. Îți recomandăm să adresezi cât mai multe întrebări despre nivelul de implicare al echipei și despre responsabilitățile tale pe parcursul implementării.

Acestea sunt câteva dintre motivele pentru care considerăm că este mai eficient să alegi să colaborezi cu o echipă de design interior pentru implementarea proiectului tău. Desigur, poți alege să te ocupi singur de acest proces – nu spunem că este obligatoriu să lucrezi cu un specialist. Nu ai nevoie de abilități speciale, însă este important să știi că va trebui să investești mult timp, efort și răbdare. Alegerea este a ta, iar atunci când cântărești opțiunile, nu uita să iei în calcul și costurile indirecte, cum ar fi timpul pierdut în trafic sau cheltuielile cu transportul (benzina sau Uber), care pot adăuga un plus la costurile tale finale.
Noi, la Next Interior, ne ocupăm de tot procesul, astfel încât tu să te bucuri de casa ta, fără griji și stres. Dacă vrei să discutăm despre proiectul tău, scrie-ne si hai să povestim!